Kiedy nowi goście wchodzą do hotelu, zwracają uwagę przede wszystkim na jego wyposażenie i czystość oraz na to, jak prezentują się pracownicy danej placówki. To od ich nastawienia oraz wyglądu w dużej mierze zależy, czy klient będzie zadowolony z pobytu i czy będzie chciał podczas swojej kolejnej podróży zatrzymać się w tym samym miejscu. Z tego powodu bardzo ważne jest zadbanie, by każdy z pracowników hotelu, który ma kontakt z gośćmi, miał zawsze na sobie świetnie skrojoną, elegancką i idealnie czystą odzież służbową.
Ubrania służbowe pełnią także ważną funkcję wyróżniającą konkretne grupy personelu, w tym recepcjonistów, pokojowe, portierów, kelnerów oraz osoby zajmujące się marketingiem czy kwestiami handlowymi. Dzięki jednolitym uniformom gościom będzie łatwiej rozpoznać, czym zajmuje się dana osoba w hotelu i z jaką sprawą można się do niej zwrócić.
Tego typu odzież może być szyta na miarę według projektu stworzonego przez daną placówkę hotelową, ale można również skorzystać z oferty gotowych wzorów i wybrać z nich takie, które będą nam najbardziej odpowiadały. Ważne przy tym jest sprawdzenie, czy te ubrania dobrze leżą na każdym z pracowników, bo niedopasowane do figury, za duże lub zbyt małe części garderoby będą świadczyły bardzo negatywnie o standardzie prowadzonego przez nas hotelu.
Odzież dla personelu szyje się najczęściej z tkanin naturalnych, takich jak bawełna, z dodatkiem włókien sztucznych, które zapewniają odpowiedni wygląd i trwałość wykonanego ubrania. Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczanie na tej odzieży niewielkich haftów z logotypem lub nazwą hotelu, co podkreśla profesjonalizm i dbałość danej placówki nawet o najdrobniejsze elementy, a także wzbudza w gościach zaufanie, że również oni zostaną potraktowani w najlepszy możliwy sposób.